Google for Jobs on normaalin Google-hakujen laajennus, joka on erikoistunut työnhakuun. Se näytetään, kun Google tunnistaa, että hakukysely on työnhaku. Yksityiskohtainen esittely Google for Jobsista on täällä.
Google for Jobs - palvelua ei voi käyttää suoraan. Google tunnistaa, että hakukysely on työnhaku, ja näyttää Google Jobs - ruudun normaalin haun yhteydessä. Voit pakottaa Google for Jobs - palvelun näkyviin seuraavilla yksinkertaisilla ohjeilla:
Käynnistä selain
Etsi hakusanalla "työpaikat lähellä minua" (tai vaihtoehtoisesti esimerkiksi "projektinhallintatyö").
Selaa hieman alaspäin, kunnes sinisen Googlen työpaikkaruutu ilmestyy hakutulossivulle, jossa on työpaikkaehdotuksia.
Klikkaa "Työpaikat
Google for Jobs avautuu sitten
Google on maailman suurin hakukone. Joka päivä miljoonat ihmiset etsivät työpaikkoja Googlessa. 72 % työnhauista alkaa Googlesta
Olisi siis huolimatonta olla hyödyntämättä Googlen mahdollisuuksia esitellä työtarjouksia mahdollisille hakijoille.
Tee työpaikkasi valmiiksi Google for Jobs - palvelua varten nyt.
Palvelu on ollut saatavilla osoitteessa Suomi vuodesta - lähtien, ja se on jo vakiinnuttanut asemansa useissa naapurimaissa ( katso virallinen Google-listaus). Luettelo kasvaa jatkuvasti, ja muut Euroopan maat, kuten Espanja ja Yhdistynyt kuningaskunta, hyötyvät jo palvelusta.
Valtaosa ilmoitustauluista veloittaa hirvittäviä maksuja työpaikkailmoitusta kohden. Nämä ovat perusteltuja, koska ilmoitustauluilla on useita tuhansia kävijöitä päivässä.
Googlella on kuitenkin miljoonia kävijöitä päivittäin, ja se tarjoaa Google for Jobs - palvelua ilmaiseksi. Veloitamme vain kohtuullisen hinnan työpaikkailmoitusten teknisestä valmistelusta Google for Jobs - palvelua varten.
On siis ennakoitavissa, että perinteiset työpaikkataulut menettävät merkityksensä. Vai käytättekö edelleen kaupunkikarttoja navigointiin?
Google on hakukone, ja se on asettanut tavoitteekseen tehdä kaikesta hakukelpoista. Googlen hakemistoon sisällyttäminen ei maksa rahaa. Tässä yhteydessä syntyy ainoastaan teknisen valmistelun ja palvelumme tarjoamisen kustannukset.
Taikasana tässä on"jäsennelty data". Nämä ovat käyttäjälle näkymättömiä koodinpätkiä, jotka sisältävät työpaikkailmoitukset jäsennellyssä muodossa ja ovat Googlen teknisten eritelmien mukaisia. Google etsii verkkosivuilta strukturoitua tietoa ja käyttää sitä näyttääkseen työtarjoukset Google for Jobs - palvelussa.
Palvelumme avulla voit helposti valmistella työpaikkailmoituksesi Google for Jobs - palveluun. Verkkosivuston käyttö tai mukauttaminen ei ole välttämätöntä.
Jos haluat ottaa Google for Jobs - palvelun käyttöön itse, sinun on mukautettava verkkosivustosi ja ohjelmoitava se uudelleen. Tutustu meidän Ohjeet verkkosivusto.
Voit kuitenkin käyttää myös ulkopuolisia palveluja, kuten SEO for Jobs-palvelua. SEO for Jobs on työskennellyt tämän asian parissa Google for Jobs - palvelun käyttöönotosta lähtien ja luonut palvelun, jonka avulla on mahdollista helpottaa työpaikkojen julkaisemista Google for Jobs - palvelussa.ilman, että sinun tarvitsee tehdä mitään muutoksia verkkosivustoon.
Yleensä edellytyksenä on, että työtarjous julkaistaan verkkosivustolla. Kun Ratkaisu SEO for Jobs on myös mahdollista käyttää esimerkiksi PDF-tiedostoa työpaikkailmoituksen kanssa. Et siis tarvitse verkkosivustoa.
Jos Googlen työlaatikko ei tule näkyviin, se voi johtua useista syistä.
Googlen on tunnustettava, että haku on työnhaku. Jos esimerkiksi kirjoitat Googleen "projektinhallintatyö", sinisen Google Job Boxin pitäisi ilmestyä näkyviin.
Valitettavasti Google for Jobs ei tue Internet Explorer - selainta. Yritä etsiä työpaikkaa Googlessa uudelleen käyttämällä eri selainta, kuten Google Chromea tai Firefoxia.
Google for Jobs ei ehkä ole vielä saatavilla maassasi. Löydät luettelon käytettävissä olevista maista täältä: https://developers.google.com/search/docs/data-types/job-posting#region-saatavuus
Google näyttää vain pienen valikoiman työpaikkailmoituksia hakutulossivulla (lyhenne SERP: Search Engine Result Pages). Klikkaa "Työpaikat" käynnistääksesi Google for Jobs ja nähdäksesi lisää tuloksia.
Googlen työpaikkataulu on suunniteltu siten, että hakijoiden ja työpaikkatarjousten välillä on aina alueellinen yhteys. Jos siis aloitat työnhaun Hampurista käsin ja haet esimerkiksi hakusanalla "software developer job", sinulle näytetään vain Hampurin lähistöllä sijaitsevia työtarjouksia. Jos määrittelet nimenomaisesti sijainnin haussa, voit näyttää työtarjouksia myös muista sijainneista. Esimerkiksi hakusanalla "software developer job Munich" saat Münchenin työtarjoukset. Lisäksi, kuten verkkohaussa, myös työpaikkailmoitukset voidaan optimoida Google for Jobs - palvelua varten.
On useita syitä, miksi työpaikkailmoituksesi saattaa jo näkyä Google for Jobs - palvelussa.
Skeematiedot tallennetaan verkkosivustollesi
Olet julkaissut työpaikkailmoituksen alustalla, joka julkaisee sen myös Google for Jobs - palvelussa.
Palveluntarjoaja on lukenut työpaikkailmoituksesi ja julkaissut sen ilman suostumustasi ja hyväksyntääsi.
Jos työpaikkailmoituksesi on jo listattu ilman aktiivista osallistumistasi, sinun on syytä tarkastella sitä tarkemmin. Usein tiedot ovat vääriä, käytetään vääriä logoja, työ on huonosti muotoiltu tai työ on jo täytetty. Google for Jobs - palvelun kohdalla on tärkeää säilyttää kontrolli. Tätä varten voit käyttää erikoistuneita palveluita, kuten SEO for Jobs and päätät itse, miltä työpaikkailmoituksesi näyttää.
Yksi Googlen tärkeimmistä tulonlähteistä on mainostilan myynti mainostajille. Nämä mainokset näkyvät yleensä ensimmäisinä tuloksina, ja niitä klikataan usein.
Google for Jobs - palvelussa ei kuitenkaan ole (vielä) mahdollista julkaista mainoksia. Tämä johtuu myös siitä, että Google for Jobs on vielä hyvin nuori aihe. On kuitenkin varmasti vain ajan kysymys, milloin työpaikkoja on mahdollista mainostaa myös täällä ja sijoittua kärkisijoille.
Kuten tavallisessa Google-haussa, on tärkeää, että Google-indeksiin pääsee alun perin mukaan, eli että Google on tietoinen verkkosivustosta tai työpaikkailmoituksesta. Sen jälkeen on tärkeää optimoida työpaikkailmoitus (SEO ) ja pyrkiä kohti kärkisijoja. Työpaikkailmoituksissa tärkeimpiä tekijöitä ovat tehtävänimike ja työpaikan oikea sijainti.
Katso myös artikkeli aiheesta Työpaikkailmoitusten optimointi Google for Jobs - palvelussa.
SEO for Jobs - seuranta ei kirjaa saamiesi hakemusten määrää, vaan ainoastaan sen, kuinka monta katselukertaa työpaikkailmoituksesi on saanut Google for Jobs - palvelussa. Se, kuka potentiaalisista hakijoista todella hakee, on SEO for Jobsin seuranta-alueen ulkopuolella. Hakemukset ovat vain sinun järjestelmässäsi, sillä useimmissa tapauksissa tämä tapahtuu yhteydenottolomakkeen tai hakijoiden hallintajärjestelmän kautta.
Voit kuitenkin itse selvittää, hakevatko hakijat Google-mainoksesi kautta. Tätä varten voit tarkastella UTM-parametreja:
utm_campaign: google_jobs_apply
utm_source: google_jobs_apply
utm_medium: orgaaninen