Google for Jobs: potentiaalinen työnhaku vai uhka markkinoille?

Google for Jobsin avulla Google on avannut uudet markkinat. Monet näkevät tässä uhan, toiset mahdollisuuden.

Kuinka paljon potentiaalia työpaikkatauluissa on?

Työpaikkataulujen ja työnhakukoneiden alalla on monia tarjoajia: Monster, Indeed ja Stepstone taistelevat markkinajohtajuudesta epätavallisilla mediaesiintymisillä ja mainoksilla. Heidän on kuitenkin jaettava tämä myös liiketoiminnalle tärkeissä sosiaalisissa medioissa, kuten XINGissä ja LinkedInissä. Nämä tarjoavat verkoston lisäksi myös työpaikkataulun ja mahdollisuuden hakea kiinnostavia työpaikkoja suoraan verkostosta. Alalla on kuitenkin valtavasti potentiaalia.

Forsan vuonna 2018 tekemän tutkimuksen mukaan joka kolmas työntekijä on valmis jättämään nykyisen työnantajansa, jos parempi tarjous tulee vastaan. Tämän vuoksi yritysten on panostettava erityisesti työnantajabrändäykseen ja henkilöstömarkkinointiin, jotta ne voivat houkutella oikeanlaisia ammattitaitoisia työntekijöitä. Yli 77 prosenttia kaikista työnantajista tekee tämän internetissä julkaistujen työpaikkailmoitusten avulla. Lisäksi noin 63 prosenttia yrityksistä käyttää sosiaalista mediaa kiinnittääkseen huomiota avoimiin työpaikkoihin ja erityisesti puhutellakseen nuorta kohderyhmää. Rahassa mitattuna tämä merkitsee lähes 2 miljardin euron markkinapotentiaalia.

Mikä tekee Googlen työnhausta niin innovatiivisen?

Koska alan markkinapotentiaali on niin suuri, on itse asiassa yllättävää, että Googlen työnhaun käynnistäminen kesti joissakin maissa niin kauan. Haku on nimittäin toiminut hyvin menestyksekkäästi Yhdysvalloissa ja muissa maissa jo jonkin aikaa.

Tärkein ero Googlen työnhaun ja muiden työportaalien välillä on se, että et tarvitse pääsyä, premium-versioita tai mitään muutakaan, jotta voisit näkyä työpaikkailmoituksissa. Vain työpaikkailmoitus on merkityksellinen, ja sille on annettava joitakin ominaisuuksia, jotta se voidaan mainita hakutuloksissa.

Näin Google välttää ongelman, että monet ilmoitustaulujen työpaikkailmoitukset ovat vanhentuneita, koska kukaan ei tunnollisesti päivitä ja ylläpidä niitä. Yleensä keskitytään yrityksen omiin verkkosivuihin, jotta ne esiteltäisiin mahdollisimman houkuttelevasti, ja työpaikkataulut jätetään huomiotta. Työnhaussa yrityssivut ovat kuitenkin etusijalla, mikä tekee tästä toiminnosta erittäin houkuttelevan erityisesti työnantajille.

Mitä lukuja Google jo näyttää?

Kun otetaan huomioon työnhaun ja koko markkinan potentiaali, herää luonnollisesti kysymys, millaisen palan rikkaasta kakusta Google voi jo lunastaa itselleen. Itse asiassa se on melko valtava. Lähes 92 prosentissa kaikista tapauksista työnhaku antaa hakukyselyyn sopivan tuloksen ja on siten tulosluettelossa ensimmäisellä sijalla. Tuloslaatikon koon vuoksi muut orgaaniset hakutulokset painuvat näin ollen alaspäin.

Googlen yhteistyökumppaneiden, kuten LinkedInin tai XINGin, mainokset on tietysti edelleen integroitu hakutuloksiin.

Pitkällä aikavälillä hakukonejätin tavoitteena on kuitenkin päästä suoraan lähteelle ja luopua työpaikkataulujen välivaiheista. Tämä on luultavasti syy siihen, miksi Google näkee ja jopa toivoo API-indeksointia.

Me SEO for Jobsilla huolehdimme tästä indeksoinnista puolestasi. Lisätietoja palveluistamme löydät täältä

Kirjoittaja: SEO for Jobs Editorial Team
Julkaistu 06.10.2019
Päivitetty 04.08.2021
Muut artikkelit ...
Haluatko kokeilla Google for Jobs - palvelua? Luo ilmainen tili nyt.

Konsultointi ilman velvoitteita

Autamme sinua mielellämme neuvojen ja tuen avulla, jotta voit listata työpaikkailmoituksesi Google for Jobs - palveluun ja hyödyntää kaikki sen tarjoamat mahdollisuudet.

Julia Weber
Google Jobs asiantuntija
Hanki sitomatonta neuvontaa nyt. Soitamme myös mielellämme takaisin - kirjoita meille vain lyhyt viesti.
Pyydä takaisinsoittoa
Kaikki tiedot lähetetään salattuna.

Se toimi

Vastaamme sinulle viimeistään osoitteessa . Jos asia on kiireellisempi, meidät tavoittaa osoitteesta +49 40 228 161 329 tavoitettavissa.

Rekisteröidy ilmaiseksi

Luo ilmainen tili nyt ja luo ensimmäinen työpaikkailmoituksesi ilman velvoitteita.

Julia Weber
Google Jobs asiantuntija
Hanki nyt sitomaton konsultaatio.
Rekisteröidy ilmaiseksi
Kaikki tiedot lähetetään salattuna.

Tarkista maksutta

Tarkista muutamassa sekunnissa, ovatko työpaikkailmoituksesi valmiita Google for Jobs - palveluun.

Onnittelut. Olet jo erinomaisesti valmistautunut Google for Jobsiin.
Tarkista nyt
Kaikki tiedot lähetetään salattuna.

Testitulos

Esikatselu on ladattu ...
Näytä tulos
Saavutettavuus
Hyvä alku. Työpaikkailmoituksesi on helposti saatavilla, ja sen latausaika on sekuntia.
Saavutettavuus
Tarkista linkki , koska se ei ole käytettävissä.
Sisältö luettavissa
Säätiö on luotu. Työpaikkailmoituksen sisältö on koneellisesti luettavissa.
Sisältö luettavissa
Koska linkkiä ei valitettavasti voi käyttää, emme voineet tarkistaa, onko sisältö luettavissa.
Valmiina Google for Jobs-palveluun
Onnittelut - työpaikkailmoituksen skeematiedot ovat käytettävissä. Näin Google for Jobs voi listata työpaikkailmoituksen
Valmiina Google for Jobs-palveluun
Työpaikkailmoituksesi ei ole valmis Google for Jobs - palveluun. Valmistaudu nyt
Valmiina Google for Jobs-palveluun
Koska linkkiä ei ole saatavilla, emme voineet tarkistaa, onko olemassa vastaavia skeematietoja.
Työnhakijat saatavilla
Hyvä alku. Kiinnostuneet etsivät aktiivisesti työpaikkailmoituksia osoitteesta "" Google for Jobs - palvelussa.
Julkaiseminen mahdollista
Työpaikkailmoituksia on mahdollista julkaista "" - osiossa.
Rekisteröidy nyt
Luo tili nyt ja saat 10% alennuksen kaikista paketeista. Näin voit hyödyntää Google for Jobsin tarjoamat mahdollisuudet täysimääräisesti.
' takaisin
Kaikki tiedot lähetetään salattuna.
Ilmainen työnantajaprofiili
Luo työnantajaprofiilisi nyt sitoumuksetta ja maksutta.
Seuraava ...